Vježbanje u trudnoći

Fizička aktivnost i vježbanje u trudnoći sigurni su i preporučljivi svim trudnicama s urednim tijekom trudnoće.

S da li smijete vježbati. Pozitivni učinci vježbanja očituju se u smanjenom nastanku komplikacija u trudnoći, boljoj pripremi za porod te isto tako i razdoblju nakon poroda. Svakako tražite dozvolu vašeg ginekologa kako bi znali da li smijete vježbati. Pozitivni učinci vježbanja očituju se u smanjenom nastanku komplikacija u trudnoći, boljoj pripremi za porod te isto tako i razdoblju nakon poroda.

Ako ste u boljoj fizičkoj formi prije a i tijekom trudnoće, te ako ste fizički aktivni, to čete se lakše prilogodit samim promjenama tijela koje nosi sama trudnoća. Pravilno vježbanje u trudnoći nam pomaže da se lakše nosite s trudovima. Isto tako, čete lakše vratiti tijelo u formu nakon poroda. Ako prije trudnoće niste bili sportski aktivni nemojte  ni sada u trudnoći početi naporno vježbati.

Vježbanje u trudnoći se preporučuju svim niskorizičnim trudnicama.

Važno je napomeniti da vježbanje ne mora biti naporno i intenzivno da bi bilo korisno. Smisao vježbanja u trudnoći sigurno nije gubitak težine. Ponekad i samo 30 minute šetnje može biti dovoljno.

Prilikom vježbi za trudnice treba dati pozornost vježbama za stabilizaciju kralježnice i zdjelice te tehnici disanja.

Da li je u trudnoći sigurno vježbati za mamu i bebu?

Ovo je pitanje koje često čujemo u našoj ginekološkoj praksi. Ako je vaša trudnoća uredna, a nemate zdravstvenih ograničenja, vježbanje u trudnoći je sigurno. Prije nego što započnete s vježbanjem svakako se posavjetujte s ginekologom koji prati vašu trudnoću.

Na što treba obratiti pozornost prilikom vježbanja u trudnoći?

Trebali biste se držati ovih pravila:

  • nosite adekvatnu obuću i odjeću, koja je udobna
  • u organizam unosite dovoljnu količinu tekućine
  • vježbate u prostoriji s kontroliranom temperaturom
  • izbjegavajte vježbanje na otvorenim prostorima ako je vruće ili vlažno
  • izbjegavate ležanje ravno na leđima – osobito nakon 16 tiedna trudnoće

Preporuke za vježbanje

Preporućuje se da dnevno vježbanje traje 30 minuta.
Pohađate li grupni trening, vaš trener treba biti upoznat s činjenicom da ste trudni te da ima vježbanje prilagodi vašem stanju. Vrste treninga koje se preporučuju trudnicama su:

  • hodanje
  • plivanje
  • vožnja sobnog bicikla
  • specifični kineziterapijski programi
  • pilates
  • joga

Kada je vježbanje u trudnoći zabranjeno?

Postoje li dijagnoze i stanja kada se vježbanje u trudnoći nikako ne dozvoljava, a to su:

  • krvarenja u trudnoći
  • prijeteći spontani pobačaj ili prijevremeni porod
  • serklaža grlića maternice
  • višeplodna trudnoća
  • placenta previa nakon 26 tjedna trudnoće
  • preeklampsija

U kojim slučajevima prestati s vježbanjem u trudnoći?

S vježbanjem u trudnoći morate prestati ako:

  • osjetite bol ili kontrakciju
  • primjijetite vaginalno krvarenje
  • osjetite vrtoglavicu ili nesvjesticu
  • imate otežano disanje
  • primjetite lupanje srca
  • imate mučninu i povraćanje

Koje sportove izbjegavati u trudnoći?

U trudnoći biste trebali izbjegavati sve kontaktne sportove te sve sportove kod kojih može doći do pada i udarca u trbuh.

Leave a comment

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.