11 razloga zbog kojih biste trebali posjetiti ginekologa

Iako znate da je normalno ići na redovite ginekološke preglede može se desiti da imate određene strahove ili nepoznanice. Dodatni upitnici vam se mogu pojaviti nad glavom surfate li internetom i vidite svakakve informacije. Ovo može dodatno zakomplicirati stvari pa možete i pomisliti da bolujete od svake bolesti o kojoj ste pročitali na internetu.

P rije svega da vas umirimo, ne mora biti istina da bolujete od neke bolesti o kojoj ste pročitali, podudara li se vaše stanje s par simptoma, ne mora biti istina da je to tako. Ipak je potrebno napraviti specijalni dijagnostički pregled. Dakle, vjerojatno je vaše stanje bez ikakvih problema, čak i kada mislite da nije. Ipak, u rijetkim slučajevima se može desiti da postoje problemi, pa ćemo vam u nastavku ovog teksta navesti 11 razloga zbog kojih biste trebali posjetiti ginekologa.

1. Točkasto krvarenje - spoting

Krvarenje između menstruacija može biti razlog za zabrinutost, pa je najbolje da ga provjerite čim ga primijetite. Ipak, ovo ne mora biti ni opasno – može biti uzrokovano hormonskom neravnotežom. Ovo na žalost može biti s druge strane simptom ozbiljnih stanja, pa ako je u kombinaciji s bolovima u zdjelici, bolnim odnosima i neobičnim iscjetkom iz rodnice može biti simptom karcinoma vrata maternice.
Svakako se javite ginekologu da otklonite strahove i sumnje.

2. Bolni spolni odnosi

Postanu li vaši odnosi s partnerom bolni, morali biste posjetiti svog ginekologa. Ovo može ukazivati na neugodan seksualni poremećaj – vaginizam, nedovoljnu vlažnost ili možda spolno prenosive bolesti. Ovo su sve stanja za koja ginekolozi imaju rješenja pa se svakako javite.

3. Obilna menstrualna krvarenja

Krvarenja su normalna pojava kod menstruacije ali nije normalno da i previše krvarite. Primijetite li krvne ugruške kod krvarenja to je još jedan razlog da se javite svom ginekologu.
Obilno menstrualno krvarenje može biti uzrok mnogo problema. Od ozbiljnijih problema ćemo navesti hipotireozu, endometriozu ili čak karcinom.

4. Promjene u menstrualnom ciklusu

Vaš menstrualni ciklus obično slijedi obrazac koji vam je poznat. Promijeni li se nešto u ciklusu bilo bi dobro da posjetite svog ginekologa. Iza menstrualnih nepravilnosti postoji više uzroka. To mogu biti poremećaji u prehrani, trudnoća, dojenje ili bolesti poput mioma maternice, upalni procesi zdjelice i još mnogo toga.

5. Ekstremni PMS-i

PMS – predmenstrualni sindrom je niz simptoma koji se javljaju tjedan ili dva prije početka same mjesečnice Međutim, ako vam simptomi počnu remetiti život, mogli bi ukazivati na ozbiljnije probleme. U rijetkim i ekstremnim slučajevima, žene s vrlo teškim simptomima PMS-a zapravo bi mogle patiti od „predmenstrualnog disforičnog poremećaja“. Ovo generira osjećaj tjeskobe, beznađa, pa čak i ljutnje.

6. Pretjerano nadutost

Ovo što ćete sada saznati vas može i iznenaditi. Naime, pretjerana nadutost ne mora biti samo znak problema s probavom. Na žalost ovo može biti i simptom karcinoma jajnika, pa je posjet ginekologu svakako nužan imate li kroničnu nadutost s tupom boli.

7. Svrbež u intimnim dijelovima

Svrbež, osim što može biti znak infekcije vanjskog spolovila, u kombinaciji s peckanjem dok mokrite i osjećajem žarenja može biti i znak karcinoma vulve. Promjene li se boja i tekstura vaše vulve veća je šansa da je ovo istina.

8. Bolno mokrenje

Bolno mokrenje u kombinaciji povećanom učestalosti je znak infekcije mokraćnog sustava. Bolno mokrenje može ukazivati i na spolno prenosive infekcije, vaginalne infekcije i upale genitalija.

9. Neobični iscjedci iz intimnih područja

Mliječno bijeli vaginalni iscjedak je normalna pojava Promijeni li iscjedak boju, miris ili konzistenciju, a pojave li se drugi simptomi kao što je svrbež ili osjećaj peckanja možda je ovo znak ozbiljnijeg stanja kao što su spolno prenosive infekcije ili čak dijabetes.

10. Bolovi u trbuhu ili zdjelici

Bolovi u trbuhu bi također mogli biti znakovi nekih ozbiljnijih stanja kao što je endometrioza. Ovo je zapravo rast materničnog tkiva izvan maternice, što bi na kraju moglo smanjiti šansu za trudnoćom.

11. Totalan izostanak menstruacije

Primarna amenoreja stanje je od kojeg biste mogli patiti ako nikako nemate menstruacije a stariji ste od 16 godina. Ovaj poremećaj je rijedak i javlja se u manje od 0,1% ženske populacije. To je svakako znak da se trebate radi daljnje dijagnostike obratiti svom ginekologu.

Primijetite li neki od gore navedenih simptoma to i ne mora biti razlog za paniku. Svakako ove probleme i simptome nemojte zanemariti te nam se javite kako biste se što prije vratili normalnom životu.