Menopauza i nesanica, veza između menopauze i problema sa spavanjem

Menopauza ima veze i s nesanicom. Osim dnevnih i noćnih znojenja, problema s lakim nakupljanjem kilogramima, na žalost Menopauza ima veze s problemima sa spavanjem.

Čak i žene koje nikad u životu nisu imale poteškoće sa spavanjem, u menopauzi mogu imati velike probleme sa spavanjem ili čak uopće ne mogu spavati.

Zašto se ovo događa?

Osvrnut ćemo se malo na promjene u životu žene vezane za hormone.

Predmenstrualne promjene u životu žene utječu na promjenu raspoloženja. S ovim povezujemo hormonsku neravnotežu, što je normalno za mlade žene. Kada žene pomisle da su se naviknule ili riješile ovog problema, stvari se kreću u drugom smjeru. Perimenopauza može trajati od 3 do čak 10 godina. Ovo je vrijeme velikih promjena u životu žene.

Menstrualni ciklus kontroliraju jajnici. Godinu dana prije posljednjeg menstrualnog ciklusa – menopauze, jajnici počinju proizvoditi manje estrogena i proestrogena. Tijekom ovih hormonskih promjena kod žena se dešavaju fizički i emocionalni prijelazi.

Da li problemi sa spavanjem imaju uvijek veze s menopauzom?

Problemi sa spavanjem ne moraju uvijek biti posljedica menopauze. Žene srednje dobi danas žive sa sve većim odgovornostima i sve većim stresom. Ovo su također jedni od faktora koji mogu utjecati na probleme sa spavanjem.

Hormoni i problemi sa spavanjem

Hormoni i problemi sa spavanjemEstrogen

Prije menopauze veća razina estrogena je poboljšavala seksualni nagon, razinu energije, kognitivne vještine i raspoloženje. Estrogen pomaže tijelu da koristi serotonin koji pomaže da se brže zaspe i kvalitetnije spava.

Tijekom menopauze nedostatak estrogena dovodi do povećanja tjelesne težine i umora, utječe na koncentraciju i raspoloženje. Nedostatak estrogena stvara dalje anksioznost i poremećaj spavanja.

Progesteron

Progesteron je hormon koji stvara san i pomaže nam da budemo mirni i opušteni. Kako se te razine smanjuju, povećava se anksioznost i nemir.

Testosteron

Testosteron pomaže da se pojača ženski seksualni nagon prije menopauze. Doprinosi energetskoj razini i koštanoj masi. Zbog starenja i u menopauzi, razina testosterona će fluktuirati i biti smanjena što rezultira poremećajem spavanja.
Ovo ne mora biti pravilo za sve žene. Tako sve žene nemaju problema sa spavanjem u isto vrijeme tijekom menopauze. Problemi sa spavanjem se mogu desiti i nakon menopauze.

Kada biste trebali biti zabrinuti?

Ako vam nesanica stvara problem, zbog kojeg ne možete funkcionirati ili traje duži vremenski period, vrijeme je da potražite pomoć.

Imate li simptome zaboravljanja, smanjene koncentracije, tjeskobe ili apneje u snu? Ovo mogu biti posljedice nesanice i problema sa spavanjem.
Utječe li menopauza na vaš san javite nam se…

Leave a comment

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.